tag:blogger.com,1999:blog-8260073649573588227.post173020635274431148..comments2023-10-29T12:13:50.614+01:00Comments on Orchidpussy │ Elinstallationer: Kunden har alltid rätt.Elin Jhttp://www.blogger.com/profile/10937419039476530358noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-8260073649573588227.post-56229538702054164002008-10-23T23:39:00.000+02:002008-10-23T23:39:00.000+02:00Mitt största "konstnärliga" fiasko var när jag sku...Mitt största "konstnärliga" fiasko var när jag skulle göra några affischer till en snubbe på gatukontoret som ville ha en sån där kampanj "visa hänsyn i trafiken" på cykelbanorna. Jag försökte få honom att förstå att man inte kan överbelasta en informationsbild som man ska se när man cyklar. Jag gav ändå med mej. När jag så fick se resultatet så hade fanskapet dessutom halverat formatet så affischerna gick knappt att läsa ens om man stod framför skylten. Den tekniska utformingen var dessutom så medioker med alldeles för mörkt färgat papper så att det mest såg ut som om en upprörd tant från tvättstugan klippt bilder ur Året Runt och klistrat upp runt cykelbanorna. Jag gick och skämdes några månader tills dom till sist tog ner dom. <BR/><BR/>När den karln tog förnyad kontakt så överdrev jag trängseln i min kalender för att slippa nya pinsamma uppdrag.<BR/><BR/>//ForsmarkAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8260073649573588227.post-36310153581888164192008-10-23T13:13:00.000+02:002008-10-23T13:13:00.000+02:00Det där du säger med rörmokaren är så spot on att ...Det där du säger med rörmokaren är så spot on att jag blir mållös=)Elin Jhttps://www.blogger.com/profile/10937419039476530358noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8260073649573588227.post-90732289415771133552008-10-22T15:43:00.000+02:002008-10-22T15:43:00.000+02:00Svår sits. Jag är inte ekonomiskt beroende av mitt...Svår sits. Jag är inte ekonomiskt beroende av mitt tecknande och har blivit ganska restriktiv med att göra saker som jag inte gillar. En del saker som jag gjort skäms jag för och önskar att jag sagt nej.<BR/><BR/>Men helst vill man ju att kunder ska vara nöjda så att de sprider det goda ordet vidare. Ibland kanske det räcker med att uttrycka att man inte är riktigt nöjd med den utformning som det blivit så att man så att säga åtminstone inför kunden har ett slags "vad var det jag sa"-kort som lämpligen uttrycks i stil med "Ja, det kändes ju inte riktigt bra"<BR/><BR/>Men det är ju lustigt att det är så mycket lättare att tro att en rörmokare vet vad han gör än att en tecknare gör det.<BR/><BR/>//ForsmarkAnonymousnoreply@blogger.com