måndag, augusti 16, 2010

Tjatmonstret.

M blandar saft i ett stor glas när jag kommer in i köket och ser honom.
- Men! Blanda en hel tillbringare om du lix håller på!
M blandar en hel tillbringare under tystnad och tar med sig den till vardagsrummet.
- Du ställer väl in den där när du hällt upp? Varm saft är ju skitäcklig och jag vill också ha sen.
M: - Jag ställer den här. På mitt skrivbord. Vill du ha saft så får du hälla upp och sen ställa in i kylen , ok? Den står HÄR nu. För jag har ställt den där.
- Men då kunde du väl hällt upp i köket? Du kommer ju ändå inte att dricka upp det där på nolltid, liksom?

M får spel och börjar grimasera och frusta.
- Äh, sluta upp med Hulk-ticksen. "You wouldn't like me when I'm thirsty!" Det är ju bara saft, beyb.
M: - Jag älskar dig. Men ibland så hatar jag dig lite.

Inga kommentarer: