fredag, april 08, 2011

Smakfascisten IV

Dag 16 - En låt som du älskade men som du nu hatar

Ok, älskade är väl en rejäl överdrift, men som gammalt Ash-fan är det något som börjar krypa längs ryggraden på mig och framkalla olust-känslor när jag hör den här. Den är med i någon reklam nu. Kanske är det för att jag tycker att Annie Lennox är bra mycket bättre än det här. Dåliga covers är så tacksamt att hata. Klicka här för orginalet.

Dag 17 - En låt du ofta hör på radio

En sanning med modifikation, eftersom det är en låt jag ofta HÖRDE på radio, när jag var yngre. Närmare bestämt typ varje gång ja, mina systrar och pappa tog vår Saab v4 (blåmetallic, fin liten sak) till min faster. På lokalradion spelades alltid den här. Och jag blev lika glad varje gång. Vilket kanske förklarar att jag äger på soundtracket till The Never Ending Story och Limahls soloalbum på LP.

Dag 18 - En låt du önskar att du fick höra på radio

Lyssnar ju aldrig på radio. Men jag kanske skulle börja om det spelades sånt här ibland.


Dag 19 - En låt från din favoritplatta


Jag Hivesar i perioder. Sjukt intensivt i en månad, sen inget på ett halvår/ett år.
Och varje gång slås jag av hur jävla bra de är.


Dag 20 - En låt du lyssnar på när du är arg

För att en klassiker alltid fixar biffen.
Thank you, Pete.

Inga kommentarer: