onsdag, april 06, 2011

Smakfascisten II

Dag 06 - En låt som påminner dig om ett ställe

När jag bodde i Sydafrika spelades den här låten jämt på radion. Helst sena, varma nätter när vi var på väg antingen till nåt roligt eller på väg hem från nåt roligt. Varma känslor på en sekund.
Dag 07 - En låt som påminner dig om ett speciellt tillfälle

Jag blev kär i M i ungefär samma veva som Silent Shout släpptes och det passade min sinnelag alldeles perfekt. Eftersom jag hade pojkvän och var kär i någon annan passade en mörk The Knife-platta som en smäck. Marble House var den som gick varmast i min ångest.
Dag 08 - En låt som du kan hela texten till

Tenderar att minnas låttexter lätt, så egentligen kan jag nog de flesta låtar jag älskar. Men säkrast är jag nog på Phil Collins-låtar. Jag skulle vara asbra i Singing-Bee, om jag bara vågade anmäla mig och eh, få ur mig ljud när jag väl var där.

Dag 09 - En låt som du kan dansa till

Jag kan inte dansa. Inte ens om mitt liv hängde på det. Men det händer (sist råkde jag slå en klasskompis i nyllet när jag skulle göra ett av mina "moves" så det lär dröja innan jag vågar mig ut på dansgolvet igen. Men om den här spelas så, kanske?)

Dag 10 - En låt som får dig att somna
Lyssnade mycket på Sade som tonåring när jag skulle sova, så nu är jag typ betingad till sömn så fort jag hör hennes röst.

Inga kommentarer: