tisdag, oktober 06, 2009

Milstolpe

- M!
*sovande M*: - Mmmmm....?....
- M!
- ....Mmmja?
- Jag har hittat något som kanske kommer skaka vårt förhållande ända i grunden!
- Vad?
- Jag har hittat mitt första gråa hårstrå!
- ....
- Coolt va?
- Men du är j-
- Fortsätt...
- Ja, din riktiga hårfärg är ju -
- Är ju?
- Lite gråaktig?
- Musfärgad heter det och nej, det här hårstrået är pure grey!
- Jaja... *vänder sig bort*
- Men du, om det här visar sig vara defaultläge för mitt hår numer, skulle det inte vara coolt om ja-
- Nej.
- Så du skulle bli ledsen om jag slutade färga håret och stod för min gråhårighet?
- Ja, du är ju bara 25 så det hade varit lite trist...
- Det är ju det som gör det så coolt!
- Nej, du är inte Mr. Jameson utan Elin Jonsson, 25 år. Då är det inte coolt längre.
- Är det så?
- Det är det.

Inga kommentarer: