tisdag, maj 12, 2009

Måndagsmeme

Snodd från XRob.

1. Hur många resväskor äger du?
Två, men en är utlånad till BFF2.

2. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jag är inte fotogenisk och jag är en dålig fotograf. Man förlorar vilket som.

3. Har någon någonsin kallat dig lat?
Typ alla mina lärare från lågstadiet och framåt. "Du har sån potential, Elin, men du är för lat."

4. När var senast någon stötte på dig?
Var nog en månad sen, i väntan på spårvagnen.

5. Vad åt du till middag senast?
Hemmagjort potatismos med kassler och bearnaisesås.

6. Använder du huvtröjor?
Givet.

7. Vem var den senaste som ringde dig?
Nils i Revolve.

8.Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Dubbeleggat svärd det där. Får dödsångest av allt samtidigt som jag tycker det är svinkul efteråt. Lisebergsbanan är nog den som jag velat dö minst av.

9. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Det blir nog Nordstan och dess kvadratmeteryta har jag ingen aning om.

10. Hur många syskon har du?
3 styckna. Jag är äldst men ser yngre ut än min äldsta lillasyster. Alltid nåt.


11. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Har inget köksbord!


12. Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär. Man kan fan inte jobba på laptops.

13. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Jag är sjukt sugen på att göra
den här. Men tvekar, eftersom M skulle mobba mig.

14. Vad har du med dig in på bion?
M/vän, pringleschips (tyst snack!) och en festis/alt cola.

15. Gillar du att flyga?
Nödvändigt ont. Jag får ont. Överallt. Jag har för långa ben och får så sjukt mycket gaser när jag flyger att det inte_blir_kul_nånstans.

16. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Haha! Nej!

17. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
25. Och det är snart också.

18. Tycker du om att krama folk?
Om jag/den andre inte luktar illa är det alldeles förträffligt.

19. Vad är du allergisk mot?
Nickel.

20. Gillar du din boendesituation?

Oja. Men skulle varit finfint med en balkong + mindre insyn. Och minus den där grannen som lyssnar på reagge på full blåst exakt hela tiden.

2 kommentarer:

Sparv sa...

M kanske skulle mobba dig för tatueringen, men jag skulle DO YOU in a sec! En korsning mellan Shane och Starbuck? Puh-LEASE, jag får en tsunami i trosorna av blotta tanken.

Also, du borde lyssna på Garfunkel and Oates om du inte redan hört dem. http://www.youtube.com/watch?v=4uSw8XcWihs&feature=channel till exempel!

Elin J sa...

Åh fan! Detta tåls mao att tänkas om. En kompromiss, som besparar mig "älskling, du kommer aldrig kunna flyga en raider"-kommentarer och som ändå är nästan det är ju att göra en egen version av den. Earth-style=)

Och eh. Jag älskar dessa brudar. Tack så mkt för tipset. Pregnant women are smug fick mig att kissa ner mig lite.