måndag, maj 11, 2009

Also, I made this XXI: Till Anna

Som komplement till den nya datorn inköptes även en ny ritplatta. Annas tatuering blev verket som förärades med att inviga den lille rackaren. Det är så knepigt att teckna tatueringar, men ballt med förtroendet. Kruxet med den här blev alla detaljer, men jag resonerade såhär: det är lättare att skala av för en tatuerare än att lägga till.

Anna har dessutom utlovat foton på det intatuerade alstret, så det blir något att se fram emot om ett tag.


Så, nog om det och en redogörelse för treårsdagen:
Finns inte mkt att säga egentligen, fler söta ord sades än vanligt, åt gott, såg Star Trek, som var över förväntan och hela bioupplevelsen var ngt surrealistisk. Det applåderades, tjöts och hela faderullan (kunde inte förstå varför halva publiken skrattade så fort Chekov öppnade munnen, missar jag nån viktig geek-info här? Är ju en Enterprise och Voyager-brud!) och hela kvällen avslutades såklart med hejdundrande jubileumscoitus. And that's how it's done.

4 kommentarer:

-= Steamboat Willie =- sa...

Det där var en riktigt, riktigt fin tatuering!

Jag måste skaffa en kompis som är konstnär innan jag går och skaffar mig min egen... helt klart!


Enterprise? Uäck! Den existerar ju inte... ;-)

Anna sa...

fy fan vad nöjd jag är! jag kan inte sluta titta. hoppas det färdiga resultatet blir minst lika bra! tack igen :)

Annika sa...

Snyggt resultat med ritbrädan, är den gjord i illustrator eller photoshop? eller nåt annat?

Elin J sa...

Willie: Tack! Och, ja, det skadar aldrig att ha begåvade vänner=)

Anna: Så lite så! Det var bara roligt!

Annika: Photoshop, alltihopa=)Men den skulle nog göra sig finfint i vektor med. Men det är ju fan gjort på en handvändning=)