onsdag, februari 10, 2010

Filmstar, elegance, a terylene shirt, it looks so easy

Men jag kan iallafall låtsas! M förstod inte alls vad jag strävade efter när han såg min filmis och tyckte bara att det var ett foto och sa lite skämtsamt att om det där gör en bild av mig till en "filmis" så kan han börja påstå att vi bor i en fisinstallation, eftersom jag fjärtar i varje rum.

Jag förutsätter att han hör till den där 0,1 procenten av den svenska befolkningen som av anledningar jag inte förstår inte vet vad en filmis är (jag menar, det var ju för fan bytet i Lilla Jönssonligan och Cornflakes-kuppen!) och låter honom hållas.

För husfridens skull.

4 kommentarer:

Julia sa...

Jag gillar. Fast hörnen borde vara lite slitna.

Elin J sa...

Jo, det borde de faktiskt! Får åtgärda när tid finns. Den här bilden var mest...vad i helvete heter procrastination på svenska? DET var det iaf. Men kul sådan!

Yvette Gustafsson sa...

Att veta vad filmis innebär är ju ren allmänbildning. So you win :D Kim har ju också gjort en filmis som han brukar använda lite då och då som presbild och liknande. Ess nice! We like filmisar.

Jag hade för övrigt sådana föreställande disneykaraktärer(med olika grad av kvalla, förstås) när jag var liten.

Elin J sa...

SIMPSONS DID IT!