tisdag, september 21, 2010

Och annars då?

Jo, det knallar - förutom eftervalsdepp så lunkar livet på som det mest gör. Det nyaste är dock att jag går på diet. Jojo. Nej, jag vet, jag trodde aldrig det skulle hända heller, fram tills förra veckan, då en kombination av sjuka magsmärtor (pga innehållen väderspänning) och ett blogginlägg av Katrin Zytomierska så beslöt jag mig för att testa. Fördelarna verkade ju vara otaliga för mig: man blir piggare, ledvärk blir bättre, bra mot sömnproblem, mindre gasig etc etc. Jag pratar alltså LCHF. Jag känner inte ett sånt fär jättebehov av att gå ner i vikt, jag äger ingen våg eller måttband - jag vill bara bli piggare helt enkelt. Blir jag lite snyggare i figuren så blir jag väl det, men det är absolut inte huvudmålet. Efter fem dagar med LCHF måste jag säga att det funkar! Jag är inte alls lika gasig längre och idag svängde det om - såhär pigg har jag inte varit på... flera år! Det är awesome! Jag är så pepp på livet igen att jag bjuder på en skärmdump av ngt jag pysslar lite med just nu.

Inga kommentarer: