söndag, september 26, 2010

The littlest laptop

Den här veckan har varit en hord av blandade känslor. Måndagen spenderades med en överhängande känsla av hopplöshet, jag såg på den sista scenen ur V for Vendetta hur många gånger som helst, grät och upprepade för mig själv att "ideas are bulletproof", kontaktade min lokala Vänsterpartiet-falang för att få veta när deras nästa möte är.

Det är fint att se alla som like-at, delat med sig, länkar och uttryckt sin frustration i min RSS-feed, på Twitter och på Facebook, men tro inte att ett Twibbon förändrar nåt. Det finns så mycket slacktivism på internet och det värsta man kan göra i det här läget är att tro att det man gör med en knapptryckning är nog. En vän citerade passande nog Joe Hill i måndags: "Sörj inte - Organisera er."


Veckan fortsatte med ett dödsbesked och så brann min PSU* upp.Så fram till på tisdag, då min nya PSU och mitt nya chassi med bättre fläktar kommer, så internettar jag på vår supelilla laptop (se bilden ovan). Jag kan inte teckna på den, vilket suger. Men,allt är inte skit, det har varit Bokmässevecka, så jag har träffat många kära vänner, haft övernattare och igår - en rejäl fylla med andra underbara serietecknare. Bl a fick jag träffa superbegåvade Lars Krantz, Simon Gärdenfors och Anders Végh Blidlöv och blev eskorterad till Järntorget av en skådis. Inte helt illa för en lördagkväll. Däremot gick hemvägen desto sämre, jag kräktes lite här och där och ehm, ja, kräkningarna slutade inte förrns jag besudlat mitt eget sovrumsgolv. Det ni, 26 år och spritsinne som en 14-åring. Idag mår jag rävskit. Så det blev ingen bokmässa för mig. Men det känns OK ändå, fick ju hänga med serietecknare oavsett och då känns det inte som att jag missat allt för mycket.

*Power Supply Unit. Det som fördelar ström i min dator.

Inga kommentarer: