tisdag, september 21, 2010

"Varför du inte skriver komedi?"

I söndags var M lite dålig i magen och hade väl besökt hemlighuset typ två gånger innan läggdags. Detta har ingen påverkan på mitt libido whatsoever, så jag föreslår lite vuxenmys när han kommer in i sovrummet.

- Alltså, jag är jättedålig i magen.
- Jaja.
Han lägger sig ner, pussar mig godnatt och vänder sig om för att sova.
(jag) - Jag vill liks inte ligga med dig ändå! Du är faktiskt rätt motbjudande nu när jag tänker efter - ful, hårig... Och ska jag vara helt ärlig så luktar du lite bajs med.
M: (förskräckt) - GÖR jag?
- Nej, jag bara skojar. Du luktar som en blomsteräng. En blomsteräng där inga kor har gått.
M: - Fan, det där hade varit värsta repliken för typ Mark i Peepshow på en obekväm första eller andra date. "You smell like a meadow. Where no cows are allowed." Fan, varför skriver jag inte komedi för?
- Varför du inte skriver komedi?????? Vart fick du det där från? Jo, MIG.
M: - Men jag satte det i ett nytt sammanhang.
- Vad exakt är nytt med ett heterosexuellt par, varav den ena är socialt obekväm och klumpig i sina uttryck? Det är ju exakt samma sak, ffs!
- Men vi har varit ihop länge. Hade du sagt sånt där i början hade vi inte varit här.

Inga kommentarer: