måndag, december 17, 2007

I don't care if you think it's a lie - Christmas will soon be here

SNL Christmas Song

Add to My Profile | More Videos

Utan tvekan världens bästa jullåt. Horatios och Tracy Morgans dans får det att tåras i ögonen på mig.

Jag har inte sådär jättemycket till övers för julen, sen man blev "vuxen" är det mest en tid för äääängst och sånt (hey, skilsmässobarn) och jag får oftast inget jag önskat mig. Så nuförtiden önskar jag mig inget och blir positivt överraskad istället. Jag bryr mig inte om presenterna så mycket heller, det är mest maten jag bryr mig om, så nu svälter jag mig lite i allt gott som komma skall;)


Sen mina föräldrar skildes och pappa introducerade vad som sedemera skulle bli en väldigt omtyckt styvmor har vårt julbord varit teh shit. Alltså, jag skojar inte. Mina styvmorföräldrar vet hur man fixar julmat. Jag bryr mig inte ens om den där vanliga julmaten (köttbullar, prinskorv, skinka) för det finns ljusår bättre grejer uppbullat. Lax i määäängder, rom i hinkar, lammsadel! My god. Fast, även om jag kan bli en liten Grinch stundtals, runt jul, så kan julkänslan ändå infinna sig. Den har inte gjort det i år.

Jag är norrlänning. För att det ska vara jul måste man ha snö. Vår tomte kommer på skoter och annonserar sin ankomst med fyrverkerier (no joke). I Göteborg får man ingen snö. Och det är fine, så fäst är jag inte vid den, men... Lucia and still no snow? Det blir bara fel. Snart kanske. The Pogues kanske botar?

PS. Dopp i grytan heter Blöta på norrlänska. Och jag skiter i om alla tycker att det är äckligt. I loves it.

2 kommentarer:

Jon Gustav sa...

blöta är ok.. men precis som med messmör, rödbetor och pyttipanna så föråt jag mig som barn.

Elin J sa...

Messmör är skumt, never really took a liking to it. Samma med rödbetor, fast det äter man ju bara i samband med pyttipanna. Eller ja, rödbetssoppa funkar ju.