torsdag, april 16, 2009

Ma-spockity-nimoy-love!

Så, jag hade tänkt lista en Topp 5. Låtar där Spock/Leonard Nimoy nämns. Men efter ca. 10 minuters hårt funderande kunde jag bara komma på två ( Tenacious D -Sasquatch & Lemon Demon - Geeks in Love) , nästan tre, men jag antar att Star Trek Bohemian Rhapsody får räknas som ett jäkla gränsfall. Om gränsen är passerad för lääängesen.
Men vänta lite, kom just på en tredje -riktig låt; Motorhead - Doctor Rock. Vilka har jag missat? Få mig att känna mig som en idiot i kommentarerna=)

2 kommentarer:

JennyB sa...

"Mr.Spock's Brain" av S.P.O.C.K.(Fast min favorit är "Never Trust A Klingon". Inget om Spock i den tyvärr.)

Blaren sa...

Jenny hann före. Darn. Jag får dra till med "Star Trekkin'", som är nån sorts skojlåt.

Vad gäller S.P.O.C.K, får jag nog säga Astrogirl-remixen och Romulan Ale som favoriter...