torsdag, februari 12, 2009

Also, I made this XIV; The Squid and the bleuh.

Kreativiteten tryter. Puttrar sådär på tomgång, så jag gör det jag alltid gör när inget vettigt vill manifestera sig hur man än försöker - tecknar självporträtt. Men inte ens det gick. När jag kom till håret blev jag less och ville göra det lite roligare. Vette fan om det blev så bra ens. Kunde ha utförts bättre, men jag ville testa om det funkade som ett enda stor färgfält istället för lineart. Blev mycket nöjd med händerna dock. Får se om jag fixar till håret nån gång. Mest troligt inte, de brukar få samla damm i slaskmappen.

Man har ju sett att folk ger ut skissböcker, men jag undrar om de bilder i AIMT-serien skulle intressera någon. De flesta har ju iofs kommit till i rent träningssyfte, många av dem är helt gjorda i datorn för att jag måste träna på att använda wacompennan. Så tekniskt sett kan man säga att de är skisser. Otroligt finslipade sådana, men ändå, klotter och träning i sin bas. Den här är en sån, t ex. Det börjar ta sig. Går fortare, kortkommandona sitter så gott som i ryggmärgen, papper är inte längre en snuttefilt och jag gråter inte lika mycket när jag ska försöka längre.

Lite win i okreativiteten iallafall. Antar jag.
Jag hatar mig själv lite just nu. 

Varför blir det tvärstopp såhär!?! VAAAARFÖR?
Nu ska jag äta ett äpple och försöka igen.

3 kommentarer:

Blaren sa...

Hur gör du din lineart i PS? Sitter ju oxo med en Wacom och mina linjer ser ut som om en spastiker som försöker måla med en färgpyts samtidigt som någon bankar honom i bakhuvudet med en klohammare har målat dem...

Gif me tips!

Elin J sa...

Extreminzoomning på underliggande skiss, brush i kombination med shift (så man kan dra en linje en liten bit i taget utan att dne bryts) och SUDD.

Och att man är en obotbar perfektionist. För jag har varit spastikern men viljan att få mina PSlinjer att se ut som de jag gör på papper blev en ännu mer uppmuntrande klohammare än något annat.

Jag blir helt förlorad i tid och rum i mina försök, och det är nog en jävla tur - för tid tar det. Men i slutändan är det ju så värt det. Så nöt, bara nöt. Och nöj dig aldrig med ett 'njaaa'.

Typ=)

Blaren sa...

Jobbar du med solida linjer, eller fyller du i dem efter en ... öh.. hur ska jag säga... lineartad lineart?