fredag, januari 01, 2010

2010 - Doooo... Diii... DUN!DÖN! Pom,Pom,Pom,Pom,Pom,POm. Duu...

Jag försöker inleda med att i text förmedla samma känsla som öppningsmusiken i 2001 - Ett rymdäventyr i text, men insåg att det inte gick så bra. Året är alltså 2010 och möjligheterna är obegränsade. Vi ska få sjukt mycket gjort det här året, vi måste bara komma på hur i helvete det ska genomföras först.

2009 avslutades bl a med ett uppmuntrande samtal från fröken Medin, som ville ge mig mitt nyårslöfte för året: Att komma tillbaka till serietecknandet. När någon man tycker om så mycket och själv ser upp till föreslår något sånt är det svårt att säga nej. Särskilt då man saknar mediet fruktansvärt, men lusten, tiden och engagemang inte riktigt räcker ändå fram. Men jag ska bannemig försöka!

Och - jag har byggt om lite, som ni kanske ser - om ni inte läser via RSS eller så. Jag ville verklige inleda året med en inbillad känsla av fräschör i bloggen, iom stundande ändringar, så jag satt uppe på decenniets färskaste timmar och html-pillade. (Och svängde ihop en customized Bloglovin'-knapp. Det kändes fruktansvärt nödvändigt just_då.) Ett tyst nyårslöfte jag gett mig själv är att blogga mer. Förslagsvis varje dag, men helst två ggr. Jag vet - höjer vi inte ribban så man kan gå upprätt och bekvämt under den. Nejnej, vi sätter ribban så den förmodligen kommer lossna och peta ut ett öga på mig i processen. Men skitsamma, jag vill ju göra det här! Så. Optimism och framtidstro, det är SÅ ett decennium ska inledas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt Elin! 2010 är året då allt händer.
/Honken