lördag, januari 02, 2010

Innehållsförteckning.

Ja! Jag kom att tänka på att ni förmodligen inte vet så noga vilka de ståtliga herrar som numera delar min banner är. Jag tänker således förklara! Det är alltså vi fyra som utgör företaget SIC Sweden (jag länkar, trots att hemsidan i skrivande stund håller på att byggas om. Hålla koll under veckan, den borde vara klar då) och från vänster till höger i bannern är det Honken (eller Niklas, som han även kallas), Mattias (min pojkvän, kallad M här i bloggen), jag själv och Snerka (även kallad Per, när han inte gör Göteborg osäkert).

Honken, Mattias och Snerka går waaay back, de växte upp i samma område och har polat sen de tappade sina första mjölktänder i princip. Åtminstone Mattias och Per, Honken kom något senare. Eftersom Honken och Snerka har både god smak och driv blev de stormförtjusta över sin begåvade vän, och 2007 på Chalmers sommarklubb beslutade de sig för att göra affärer ihop. 2008 startades SiC SWEDEN av en chalmersstudent som vi fortfarande inte vet vad han läser till, en misslyckad serietecknare och en pokerhaj . I april 2009 ville de ha med mig ombord, vilket inte var helt ologiskt med tanke på att alla möten hålls hemma hos mig och Mattias och - eftersom jag har en stor mun tvingade jag på dem mina synpunkter, vare sig de ville ha dem eller inte. Det- och att jag hjälpt till med några projekt ( Tänk!-kampanjen och nåt tryck, sådär) De fick oftast nån form av bakverk för att tolerera detta. De får de iofs fortfarande. Jag tar vilken ursäkt som helst för att få baka och samtidigt omges av heta snubbar. Jag är rätt enkeltspårig på så sätt. Vill ni veta mer om grabbarna är det bara att fråga i kommentarerna!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blir det bakverk i morgon på mötet? =). Annars kan vi ta med något för omväxlings skull.
/Honken

Elin J sa...

Haha, det blir ananaspaj! Men visst, köp med er lite annat som vi kan förkovra oss med om ni vill=)

Anonym sa...

Ja hemsidan är som sagt under konstruktion.
Här kommer ett scenario vi följer rätt bra.

http://theoatmeal.com/comics/design_hell

/Honken

Elin J sa...

JESUSISLoRD! Det där känns ruggigt bekant;)