söndag, januari 11, 2009

Where's all the fun and games? Wait a minute, this is no holiday

Pojkvännen ska på familjemiddag hos sin ömma moder ikväll, så jag blir gräsänka ett par timmar - något jag nästan ser skamlöst fram emot. Jag älskar ju att vara sambo och vi är duktiga på att ge varandra vårt egna utrymme, men det är något visst med att skita med öppen dörr, att få peta näsan utan att mörka och äta sånt som den andre blir illamående av (soppa/popcorn/tomatjuice) och se på Doktorn tills man savat ner allt inom en radie av 2 meter. Too much information? Mjakanskemenskitsamma.

Och såklart, jobba. Är ledig från mitt dayjob i helgen så jag ska ta igen en massa tecknande som gått förlorat under julhelgen och ett nytt litet projekt som Jenny B rekommenderade mig för! (Underbara kvinna, tack!) Jag måste verkligen sluta skriva att jag ska jobba hela tiden, även om det är sant och sannerligen den bistra verklighet jag lever i just nu, där jag varje dag undrar om man verkligen inte måste vara lite hjärndöd för att försöka bolla allt på det här viset. Det har kommit lite till den punkten då jag ser kontorslandskap i ett fluffigt, rosa ljus med vaselin på linsen och en verklighet där man inte är totalt dagavill (eftersom jag ofta jobbar helg kvittar det ofta vilken veckodag det EGENTLIGEN är för andra, för för mig flyter allt ihop) och man super sig redlös varje helg i brist på annat verkar... tilltalande.

Men, det är inte det liv jag valt. Jag visste att det skulle bli såhär och kommer så vara ett bra tag framöver så det är lika bra att BARA_BITA_IHOP_OCH_GET_SHIT_DONE oavsett hur grinfärdig man än blir ibland. Such is life, friends och jag vet att många av er lever i en likadan värld, det är bara att jag är mer gnällbenägen (det är det norrlänska, kan inte hjälpas) and stuff.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att vara ensam hemma är underbart, jag skickade iväg min sambo i helgen och det var den mysigaste helgen jag haft på lääänge ;D HAHA. Seriöst, jag hade det mys!

Alex sa...

det är bara det norrlänska vemodet som talar. folk måste lära sig att ta de man säger med en näve salt. som jag brukar säga... att va ensam är de bästa som finns. jag älskar att bo själv äta middag me tvn. Gillar man inte att vara ensam äre bara att get used to it man ska lika dö ensam.