torsdag, januari 29, 2009

Varför ljuga? Jag typecastar mina vänner.

OBS│Fylleblogg.

Ok, pojkvännen och jag är nyss hemkomna från en liten gettogether ett stenkast från avenyn (läs: Modesty) med...gah. Jag tar hela det här blogginlägget som en ren och skär ursäkt på att få gnälla av mig för att jag fyller 25 snart, ok? Yes, folk som knappt såg byxmyndiga ut vistades i samma lokal som yours truly och jag, på fullkomligt allvar, skällde ut ett raggande par som blockerade min väg i en trappa (återigen, stundande 25årskris, glöm inte) och skämdes inte en sekund. Tvärtom, jag gav osynliga kudos till 75-åringen som beställde ett glas champagne jämte mig i baren runt kl. 23. Kindred spirits, som man säger.

Hsh, poängen (note to self: kolla rubriken du satt på inlägget när du tappar tråden, idiotjävel!) med inlägget var - jag blir inte yngre, jag orkar inte slösa tid på ointressanta människor längre. Min attentionspan på krogen är likamed 0, och även om det kanske skulle bli skitbra om jag bara gav det en chans så KAN_JAG_INTE_UMGÅS_MED_"NORMALA"_BRUDAR. Det funkar bara inte. Det är för mycket snack och för lite självändamål i 100% av fallen. Orka. Jag orkar inte lyssna på ändlösa haranger om vemsom gjort vad med vem och hur resan till Långtbortistan var det bästa du gjort och det är den underbaraste platsen på jorden och hur du "fann" dig själv. Du kommer ändå att förbli en brudjävel i mina ögon. 

Varje gång jag fyllnar till kan jag inte för mitt liv förstå varken heterosexuella killar eller lesbiska tjejer. För kontentan kommer alltid ner till jävligt mycket tomgångsprat om oviktiga saker, and frankly my dear, I don't give a damn. Brudar, jag tror ju på er! Varför är ni så förbannat tråkiga!? Nån gång, bara nån jävla gång, skulle vilja bli positivt överraskad och sluta upp med er istället för mitt vanliga grabbgäng. Snälla, varför kan ni inte bara motbevisa mig? Släng bort kom-och-ta-mig-uringningarna och visa lite jävla substans istället. Ni vet ju så mycket bättre än att skaka rumpan till remixer av Oasis Wonderwall/Jackson 5's I want you back. Jag vet ju det innerst inne.

(Men, killar, ni är inte mycket bättre heller. Särskilt inte du som stod i toakön med mig och inte ens visste var Västerbotten låg. Skämmes.) Godnatt nu. Jag blir en übermench när jag dricker. Jag vet. So not cool. Nån gång ska jag berätta vad som händer när jag är full/uttråkad som värst. I used to be such a nice person.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Senast igår satt jag och läste på om böldpest och späckhuggare (parallellt) samtidigt som jag försökte avgöra om jag skulle baka kokostoppar eller ej. I MINA KRETSAR är självmumifierade japanska munkar ett långt mer uttjatat samtalsämne än, eh... nagellacksfärger? Vad pratar flickflickor om egentligen? Jag vet inget om serier, men jag är jävligt bra på att ta till mig rekommendationer! Snygg är jag också. Får jag bli din vän nu? :D

Elin J sa...

Haha, helt ärligt är jag förvånad över att jag har vänner ö h t efter att ha läst vad jag skrev inatt=P

Men, självmumifierade munkar låter onekligen som något som skulle falla mig på läppen och eh, kokostopparna kan jag totalrelatera till. Förra veckan, mellan två jobbpass bakade jag hasselbackspotatis i brist på annat. Bor du i götet, sa du?

Alex sa...

jag hör ju elin att du aldrig varit på en rikti bobyssfest!

Anonym sa...

Hahaha, remix av Wonderwall, den måste jag höra. Men du 25 e väll inte så farligt, men hey welcome to my world, jag blir 27 om ett par dagar =)
Nu ska jag börja stalka din blogg hade jag tänkt.

MVH
Per T

Elin J sa...

Acke: Nej, men tror du jag skulle klara av inavlade bönder asfulla på HB bättre?;P

Per: Haha, stalka på! och, jag vet ju att du gillar Oasis, det gör jag med, men jag tror inte du skulle bli lika förtjust om man MIXADE IHOP Oasis och Jackson 5. Inte ens jag, som gillar the Jackson 5 asmycket tycker det är en bra idé=P

Anonym sa...

Så här ett år i efterhand: dessvärre bor jag ju i Uppsala, men, eh - jag skriker om jag kommer söderöver! Lovar.

Och för att jag vet att du kan relatera - jag har gott minne: http://www.youtube.com/watch?v=gqvkip9S1VA - 03:30 och framåt! *nattlig kärlek*