onsdag, januari 14, 2009

This is why I need an agent.

• Nynnar/halvsjunger man ledmotivet till Doctor Who så fort det blir tyst under ett längre telefonsamtal med en tillfällig arbetsgivare skriker det inte 'jag är faktiskt proffzig!' direkt.

• Om man ständigt gör andra sci-fi referenser i syftet att förklara sig, säger även det att du är något av ett litet freak.
(Läs: Gremlins, Spiderman, Star Trek, Star Wars etc etc until the point of extreme embarassment...)

• Det skulle vara så bekvämt med någon som skulle prata pengar för en, en som verkligen var stenhård, för om inte jag passar mig och vaktar min nervösa lilla tunga är det lätt hänt att jag kläcker ur mig något i stil med "Nejmen det är ju bara roligt att ni tycker jag är duktig. Jag gör det för en cola och en påse chips!"

4 kommentarer:

Blaren sa...

"Jag gör det för en cola och en påse chips" är ett utmärkt citat, som borde tryckas på en t-shirt.

Särskilt om man glömmer att säga vad "det" är.

Elin J sa...

Lite Lorry, kanske. Du vet. "Samlag 200 spänn. Jag dansar också."

Fast i mitt fall är dansar likamed "sjunger sci-fi themetunes under tiden". Oavsett vad 'det' är >:)

Rörigt? Jag har feber...

laser sa...

Ja, fy fan, vem vill inte ha en agent? Vore så soft! Och en personlig assistent.

JennyB sa...

Varför är det så svårt att förhandla om sin egen ersättning? Jag viker mig också alldeles för lätt, även om jag blivit tuffare med åren.
Kanske skulle man vara bättre om man hade barn, så man fick ngt slags iskall modersinstinkt att bara skinna varenda kund utan att blinka.

Meen man kanske ska ha fler skäl till att skaffa ungar. Kanske.