tisdag, januari 27, 2009

Och vad gör vi? Vi åker spårvagn!

Hört i speakersystemet på 6ans spårvagn vid Ullevi Norra igårkväll:

- Vi skulle alltså ha passerat SKF nu. Tänkte att det var bäst att informera om det. Det är de här nya vagnarna, de gamla krånglar aldrig!  Och inte säljer vi biljetter längre heller så nu slutar åtminstone JAG att ta det här på allvar!

Det är iallafall en liten tröst att spårvagnschaufförerna blir minst lika irriterade av förseningarna som oss resenärer. Vem du nu än var, du blev min hjälte igår.

EDIT: Som grädde på moset satt jag och läste Fight Club för 111:e gången samtidigt som detta utspelade sig. Det var lite Project Mayhem-känsla över hela grejen. Fast snällt och svenskt.

5 kommentarer:

Alex sa...

HAHAHAHA! så skön snubbe!

Hanna Gustafsson sa...

Ha! Jag åker förbi Ullevi Norra hela tiden. Why can't that ever be MY driver?

Anonym sa...

4ans spårvagn genom ljuva livet

Hört på 4ans linje, lördagen 24/01-09 efter mörkrets inbrott, mellan Krokslätts fabriker och Lana:
. - Ja, eftersom det här en ny spårvagn har elsystemet, som vanligt, kraschat. Jag måste därför stänga av strömmen i samtliga vagnar och starta om det, så om ni undrar varför allting blir helt svart så är det därför.
. Jag log och fotograferade pojken framför mig - en rikligt frisyrgeléad tjugonå't i kostym och ormskinnskor, med en flaska vodka bredvid sig. Blixten fladdrade till i halva spårvagnen.
. Samtidigt njöt jag, medveten om att samma tanke var gemensam för alla i spårvagnen, inklusive föraren; de där våldsamt fula framtidstuberna är ett jävla otyg.

Anonym sa...

/det här är en ny spårvagn/*

Elin J sa...

Alex: haha, jag vet!

Sleepless: Vi får börja åka vagn ihop, jag ser ingen annan lösning=)

PiecesOfJoel: Obekväma är de också.