lördag, januari 03, 2009

Du kan vara Bloggkommentator.

Jag fattar att det rör sig en generationskillnader många gånger, men Bloggkommentatorerna har stagnerat så inni helvete på sistone. Jag har ingen aning om vad som hänt, dock säger cynikern i mig att det är för att en av dem fått barn. Meneh, så dum är jag ju inte att jag går med på vad mitt cyniker-jag säger. 

Jag fattar att det måste vara jävligt träligt att gå igenom alla de bloggar som de inte läser av rent egenintresse, som vi andra, utan mer eller mindre tvingas till att sitta igenom dussinet chailattes, fruktsallader, camwhorande och mindre genomtänkta skrifter från tjejer vars största intressen är typ de själva PÅ DAGLIG BASIS. För mig låter det ju som tortyr i stil med waterboarding. För tyvärr är det ju så att majoriteten tjejer i åldern Kenza/BlondinBella/Stina-Lee inte har några hobbys och då är det väl inte så konstigt att egot blir den hobbyn när man har en blogg. Och när man har över 20k läsare dagligen som läser en utifrån att man verkar vara en glad jävel, som blir överlycklig bara man köper en ny tröja, behöver inte vara dyr, H&M duger fint, så är det väl kanske bäst att upprätthålla fasaden som inbringar cash. (Fast å andra sidan kunde ju iofs hela bloggosfären må bra av någon form av ego-skatt. Mig själv inkluderad.)

Det här inlägget är, som kanske framgår, en reaktion på inlägget om Annika Marklund. Där dog det bara för mig. De har inte fattat nåt, alltså. När de "upptäckte" Hanna Fridén fick bloggen sig ett uppsving, och jag trodde att en förändring var på gång, men ibland är jag för godtrogen i förtid visar det sig. Efter ett tag följde nakenmoralpanik, sexmoralpanik och allvarligt talat, efter ett tag behöver man mer än spekulationer i Stina-Lees kärleksliv eller div. konstateranden om att Linda Rosing älskar hela världen men stavar lite dåligt.

Ya.Rly. Så kiss your länkning* goodbye Bloggkommentatorerna, för det här funkar inte för mig längre. Det är inte jag, det är ni.

(* Detta är alltså en principiell gest. Jag fattar ju att jag inte genererar särskilt mkt trafik till dem alls. Men bort ska den!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad irriterad jag blev på det där inlägget. Ännu en anledning till att inte läsa bloggkommentatorerna.

Anonym sa...

Jag visste inte ens att bloggkommentatorerna fanns, iofs... Men. Vaffan. Jag vet seriöst inte vad det finns att tillägga.

Mår man dåligt ska man fanimej inte behöva låtsas att allt är tipptopp - och fastän Linda numer är fienden så var hon med och förändrade en hel massa då det begav sig.
Och aurghgghrfff, vad i helvete är det med dessa kåta, vackra, supereffektiva bombnedslag som inte kan sluta propagera om att kalasexklusiva shoppingrundor, ett glassigt välbetalt jobb inom media och ett par väluppfostrade barn - som du i egenskap av supermadonna tillika karriärskvinna ska kunna klämma ur dig innan du nått tretti - är det minsta du ska åstadkomma här i livet. Annars är du lat och gnäller.

No pressure, girls!

Elin J sa...

Hanna: Deras "förklaring" som de gav senare var ju inte vidare awesome sen heller... So, I stick to my guns on this one.

Leesah: Jo, jag vet, och jag håller med ang Linda Skugge. Hon var gud och nu är hon verkligen det motsatta - på riktigt. Det är riktigt skrämmande att se vad ålder/familjeförhållanden/whatever the fuck it is kan förändra en till något så vidrigt.

Jag trodde ju på allvar att det var en attitydförändring på G, men tydligen är jag helt out of the loop. Men, vi vägrar konformera oss eller hur? Jag tänker fan inte låtsas att allt är lugna gatan - det känns liksom för "you're turning into your mother"-ish=P

Vår generation ska väl ändå för ngt bra med sig?

Blaren sa...

Nya generationer för adrig något nytt med sig. Det går bara snabbare i varven.

I grund och botten är vi samma patetiska grottmänniskor ännu.