fredag, september 04, 2009

- Hur ställer vi oss till dans?

frågar M när vi diskuterar bröllopet vi ska på på lördag, då hans kusin gängar sig.
-Du får dansa hur mkt du vill, såklart, jag rör mig ju som ett kylskåp, svarar jag.


Det är mycket sånt nu. Folk som gifter sig, blir på smällen och gör sig liksom KLARA med resten av livet. Och det är fint, det är det. Jag tycker det är skitfint att folk fortfarande vågar satsa när statistiken talar emot dem. Jag fördömer inte de som vill gifta sig, jag hoppas bara att de inte ska fördöma mig för att jag inte vill det. Är lite orolig, jag känner ju så få som ska på bröllopet och jag vill inte att de ska uppfatta mig som... ni vet, en cyniker om de frågar mig. Äktenskap och barn är inte för alla. Jag vill älska M så länge jag kan, för att jag vill och faktiskt GÖR det, inte för att en bit papper säger att jag borde.

Min bästa vän tjatade på mig igår, för så många runt henne i Norrland blir preggers och hon är rädd att bli isolerad om hon blir det och tvingas umgås med folk i mammagrupper, att jag skulle bli på tjocken samtidigt som hon (för det är ju superlätt att tima sånt, har jag hört) Jag skrattade högt och sa att det enda som kommer komma ut ur min livmoder kommer vara blänkande, silvervit sperma - inget annat. Hon var dock påstridig och frågade om jag inte var det minsta sugen?
- Sugen på att bli fetare, inkontinent, tunnhårig och att åldras i förtid?
- Ja ok, när du uttrycker det så blir jag inte så sugen längre.


Elin J - grossing people out since 1984.

Inga kommentarer: