torsdag, september 04, 2008

Det måste vara akut lumbago eller nåt.

Jag har helt åt helvete ont i ryggen, alltså. Kan bero på;
1) Det faktum att jag de senaste dagarna suttit som en ostbåge och analfebrilt tecknat en grej till bokmässan. I.e - det måste vara perfekt och jag snöar in totalt på detaljer och sitter därmed i framstupa sidoläge i betydligt längre än vad som är sunt nånstans.
2) Jag halkade i skogen imorse, alltså, inte så jag föll platt, men så jag spände hela jävla mig för att undvika scenariot.
3) Att jag retade M och han började hämnas med det berömda wrestlinggreppet där man armbågar motståndaren i ryggen.

Kuken. Har MVC öppet såhär dags så man kan flörta till sig en epidural av något slag, tror ni?

5 kommentarer:

JennyB sa...

Ouch.
Den här sidan...
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=5507
...summerar bra vad man ska göra och tänka på. Jag fick ryggskott i början av sommaren och har därför länken i färskt minne. :)
Om du måste jobba klart med ngt kan du testa att stå upp vid ett högre bord, det är klart bättre än att sitta ner.

Elin J sa...

Tack för tipset, men efter en natts god sömn verkar den ha gått till sig lite.

PHEW. Bokmässebilden är så närapå färdigtecknad (åtminstone analogt, datapill återstår såklart)att jag hade gråtit blod om jag var tvungen att vänta med den.

Malin sa...

Haha, varför är det som skönast att teckna medan man sitter med ena knät uppdraget under hakan, liksom? Att sitta ergonomiskt är så jävla oskönt!

Elin J sa...

Fan, jag kan inte göra det! Jag är lika vig som ett kylskåp, men jag har sett många göra så:D

Om inte annat så SER det ju mycket mysigare ut. Lite som att man gullar med bilden man gör.

Overseas sa...

Vad på bokmässan gjort av Elin ska man hålla ögonen öppna efter, och var?