onsdag, september 03, 2008

Snart i en rättsal nära dig!

Mr. Blondinbella och tillika juridikstuderande unge norrlänningen Nils skriver om hur man känner igen en våldtäktsman. Jag kunde inte vara tacksammare, nu vet jag att jag bara behöver akta mig för män med

□ förföriska ögon
□ och med ett
uttryck av total otillit i ansiktet


Nu känner jag bara till två våldtäktsmän i min direkta närhet, och ingen av dem har särskilt förföriska ögon eller såg särskilt opålitliga ut. De är två vanliga jävla snubbar helt enkelt. Me oh my. Nils, du ställer hela min världsbild på ända, och inte på det där bra sättet. Det som grämer mig mest är att, pga av sin relation med Blondinbella så är det en jävla massa folk som läser hans blogg och folk, är ju som vi alla vet, inte alltid de skarpaste verktygen i lådan.

När Metro dessutom idag berättar om killen som våldtog sitt ex, och dessutom medgav att ja, hon sa nej, och ja, hon demonstrerade att det inte var vad hon ville och likförbannat blev frigiven för att öh, hon hade behå och trosor på sig och låg i samma säng, och öh, han var så sugen att han faktiskt borde få fortsätta - så blir man ju förbannat mörkrädd. DELS på grund av nämndemännens totalFAIL och dels på grund av deras attityd gentemot vad som faktiskt hade skett. Och det är på grund av såna här saker som Nils kanske borde tänka efter, inte bara en, utan två gånger innan han sätter sig ner och häver ur sig stereotyper som sammanfaller med myter som att man blir typ bara våldtagen på mörka skogsvägar om man är full, har kort kjol på sig och ser ut som att man vill det.

Ännu mer skrämmande blir det ju dessutom när hans flickvän nyligen blivit antastad. Hur i helvete tänker han? Fast iofs, Blondinbellas antastare såg förmodligen ut lite som Tito Beltran. Ni vet, italienare och chilenare är ju båda lite bruna i hyn och besitter förföriska ögon. Same thing, different name.

4 kommentarer:

Tanja Suhinina sa...

Pfft. Alla vet ju att våldtäktsmän är de som inte dansar. Alltså ska man alltid gå hem sent med en bergssprängare med låten på högt.

Elin J sa...

Men jag trodde att det bara gällde mellan 12 och 5?;P

Tanja Suhinina sa...

Går man hem är det väl sannolikt då. Det är i alla fall ingen åldersgräns.

Anonym sa...

åh, så bra skrivet!