söndag, november 14, 2010

Day 04 – What you ate today

Eftersom jag jobbat helg blir det en lite trist matlista, men here goes:

Frukost:
2 koppar kaffe (jag är för lat för att fixa frukost innan jag drar till jobbet. Jag kör på frunch istället)

Frunch:
I sketastor avokado, ett paket bacon och en bit mögelost. Mer kaffe.

Mellanmål:
En bit av gårdagens LCHF-pannkaka* med philadelphiaost på. 3 kalla köttbullar. Kaffe.

Middag: Fusk-Gulasch:
500 g köttfärs
En skitstor purjolök
3 röda paprikor
300 g blekselleri
3 dl Creme Fraiche
2 köttbuljongtärningar
6-7 dl vatten
3-4 msk tomatpuré
paprikapulver.

Hacka upp grönskakerna, stek i rikligt med smör, salta peppra.
Stek köttfärsen (salta och peppra den med). Häll i grönsaker och köttfärs i en gryta, släng i resten. Låt småputtra tills grönsakerna är mjuka. och servera med creme fraiche. Superenkelt och LCHF-friendly.


*-Beybe det blir pannkaka till middag!
M: - Yey! Men, bara för säkerhets skull måste jag fråga, är det pannkaka i ugn eller stekpanna, för de två senaste gångerna du sa att det blir pannkaka så var det i ugn och så blev jag secretly disappointed.
- Oh. Ja, det blir i ugn.
M:- Figures. Men bara så du vet så heter det ugnspannkaka.
- I Norrland heter det bara pannkaka. Vad du vill ha är plättar.
Lär dig det or deal with it.

Inga kommentarer: