söndag, november 21, 2010

Day 11 – Your siblings

Sanna. 24 år. Bor här i Göteborg, bara ett par hållplatser bort från mig (och det gläder mig ngt fruktansvärt att ha henne så nära!). När man var mindre ville man ju liksom inte associeras med sina småsyskon och tyckte att alla som sa att deras syster var deras bästa vän var megatöntar som inte kunde skaffa riktiga vänner, men nu när jag blivit äldre har jag och syrran kommit varandra närmre, vi gillar samma grejer, gillar mat båda två (så jag bjuder över henne på käk lite då och då. Då True Blood gick var det en gång i veckan vi sågs, käkade ihop och glodde på TB.) Nu är träffarna med sporadiska och min tappra syster håller god min medans jag tvingar henne att titta på Doctor Who med mig. Det är mitt lilla projekt just nu, att få henne att älska Doctor Who. Hon är singel, rastlös,konstant ressugen och fruktansvärt rolig.
Reneé. 21 år. Bor i Burträsk med hunden Rasmus. Hon jobbade tidigare med att göra badtunnor men numer är hon mejerist, efter att ha opererats ett par gånger för karpaltunnelsyndrom. Vi har inte lika bra kontakt, hon är ju 5 år yngre så då vi växte upp såg jag henne mest som ett glatt, men jobbigt, litet glin. Hon pratar otroligt bred bondska, har sjukt bra hand med barn och väldigt lätt till skratt.
Alex. Fem år. (Blir sex år om ett par dar bara! Stora killen, liksom!) Bor i Burträsk med far, styvmor och katten Diesel III. Han är min halvbror om vi ska vara tekniska, men det kvittar liksom. Han är så hel som ett syskon kan bli för mig. Otroligt energisk, glad och fett impad av att jag kan rita på min dator. Han är så himla rolig och fin och jag saknar honom jättemycket. Han verkar ska bli en snäll kille. På hans dagis har de en dag då varje unge får bestämma vad alla barnen ska göra. På Alex' dag var hans projekt att baka en tårta som han kunde bjuda de andra barnen på. Det är fint.

Inga kommentarer: