måndag, november 15, 2010

Day 05 – Your definition of love

Det kan nog vara dumt att försöka definiera kärlek, eftersom den är så föränderlig. Men jag ger det ett försök, iaf ett försök till att definiera romantisk kärlek. Den andra sorten är ett helt annat kapitel.

Det bästa med kärleken är att jag vet, med nästan 100 procents säkerhet att han kommer finnas där för mig, oavsett vad som händer. Oavsett om jag beter mig jävligt dumt åt och gör idiotiska misstag . Att jag alltid kan vända mig till honom, alltid få bra, konstruktiva råd baserat på någon som känner mig på fler nivåer än någon annan fått göra. Och oavsett hur han är, hur han beter sig så vet han att han har samma trygghet i mig. Jag tycker det är fantastiskt häftigt att få uppleva den sortens intimitet som jag har med M. Den här självklarheten. Och även om det är jobbigt så kommer vi jobba på det, för att vi tycker att vi är värda den insatsen. Och all stolthet och prestige får stå åt sidan för det som är viktigt. I övrigt tycker jag nog att Peter Gabriel beskrivit det väldigt bra.


Inga kommentarer: