tisdag, november 16, 2010

Day 06 – Your day

Vaknar av väckaren 06:00. Trycker på snooze, men stiger ändå upp minuten senare. Sminkar mig, sätter på lite grönt thé, tjatar på M att han måste stiga upp, drar till jobbet. Jobbar. Handlar på vägen hem, hjälper en tant av spårvagnen vid avstigning. Tar ut hunden på en promenad, matar honom när vi kommit hem och testar göra äggmuffins (ägg, fetaost, bacon, grädde) men misslyckas kapitalt när de bullformar jag har hemma vägrar hålla formen (måste jag skaffa metallformar? Blev så grundligt besviken över att äggmuffinplanen misslyckades att det nästan är på gränsen, alltså). Gör istället Ägg-GRATÄNG och en pannacotta som plåster på såren. Sätter på kaffe, äter äggratängen och ägnar mig åt mitt favoritfrunchfördriv: att läsa de nya blogginlägg som finns i min RSS. Bl. a har Julia har skrivit fint om kärlek. Bokar tvättid. Öppnar PS och börjar pilla på den här:
Motiverad skärmdump som är hiskeligt beskuren för att bibehålla en viss mystik.

Tar en eftermiddagslur. Sov dåligt inatt, så jag kompenserar i efterskott. Vaknar. mer PS och kaffe. Går ut med hunden igen. Kramas med M när han kommer hem från jobbet. Mer PS. Kommenterar i Genusnyttsbloggen. Överger övre bild för att okynnesteckna på den här istället:Skypear med Lisa, Stef & Randi i över säkert en timme, tackar för mig när jag blir hungrig, pular i mig lite pannacotta och ser på senaste avsnittet av Gossip Girl.

Inga kommentarer: