söndag, november 07, 2010

Re: Tråkig


Julia bloggar om att vara tråkig och jag kan bara nicka igenkännande. Det känns sanslöst skönt att känna igen sig i såna bloggposter. Jag är en hemmaråtta, jag jobbar ofta helger och fredagkvällar och jag har nått en sådan ålder(?) att jag helt enkelt inte vill slösa bort en hel dag på att vara bakis, då sitter jag hellre hemma i helly-hansen sockor och tecknar istället. Men då det händer att jag kryper ur min dungeon och umgås med folk, så frågar jag mig ofta VARFÖR jag inte gör sånt oftare? Träffar gamla vänner, gör nya bekantskaper och inspireras av dem. För jag blir alltid det. Inspirerad av att umgås med folk.

Don't get me wrong, jag är rätt inspirerad normalt, men att träffa folk ger mig ett nytt driv, nya perspektiv och jag frågar mig konstant varför jag inte gör det oftare. Min syster skämtar om det rätt ofta, att jag inte har några kompisar, så när jag bjöd med henne på Jennys Halloweenfest började hon genast med sin vanliga "Åh! Har du en kompis"-schpiel. Varpå jag svarar
- Jag har kompisar. Jag orkar bara inte umgås med dem så ofta.

Och det är verkligen så. Latheten och bekvämligheten vinner. Men jag ska bli bättre på att umgås, det ska jag. För jag vet ju att det alltid är värt det.

Inga kommentarer: