lördag, december 18, 2010

You must be a limousine.

Ok, efter att ha sett På Spåret i fredags och typ bara klarat musikfrågorna, där en Prince-låt var med, så fick jag ett ryck idag att lyssna på Prince. För första gången på jä-hävligt länge. Börjar mjukt med Diamonds & Pearls, går vidare till Raspberry Beret, When Doves Cry. Allt är mysigt. Sätter sen på Little Red Corvette och kan inte sluta lyssna. Den är ju så jävla bra! hur kan jag ha glömt den?? Lyssnar och lyssnar (för jag är en sån där sinnessjuk repeat-människa) och sjunger med. Och hajar till när de här orden passerar mina läppar:
"'Cause you had a pocket full of horses,
Trojan and some of them used"
Vafan??? Lyssnar vidare och det slår mig som en käftsmäll att den här låten ju inte alls handlar om en liten, röd bil. Så sjukt att man inte reflekterar över låtar man gillar som ung, så länge de är catchy. De är ju inte första gången. Och jojo, precis som förra gången finns element av slutshaming även här:
I guess I should've known by the way you parked your car sideways
That it wouldn't last
See, you're the kinda person that believes in makin' out once
Love 'em and leave 'em fast
I guess I must be dumb cause you had a pocket full of horses
Trojan and some of them used
But it was Saturday night, I guess that makes it all right
And you say - "What have I got to lose?"

And honey, I say Little Red Corvette

Baby, you're much too fast (Oh)
Little Red Corvette
You need a love that's gonna last

I guess I should've closed my eyes when you drove me to the place

Where your horses run free
Cause I felt a little ill when I saw all the pictures
Of the jockeys that were there before me
Believe it or not, I started to worry
I wondered if I had enough class
But it was Saturday night, I guess that makes it all right
And you say - "Baby, have you got enough gas?"
Oh yeah!

Vilket lördagsscoop! 20 år för sent. Ibland är jag bra trög alltså, eller åtminstone jävligt blåögd. Som jag sa till M när jag kom till insikt: "Det är som att få veta att tomten inte finns!"
M: - Vad förväntade du dig? Det är ju Prince.

Inga kommentarer: