onsdag, oktober 29, 2008

Ska det vara så?

För nån månad sen sa jag upp min telefonabonnemang hos Telia, det var liksom på tiden, iom att jag inte telesexar längre och ringer typ aldrig nån (för det finns liksom bättre saker att göra med sin tid än att sitta och okynnesgagga strunt - det kan jag ju dessutom göra på mobilen om jag nu får ett sånt infall) så jag styrde min mus till Telias hemsida, där det inte var helt obvious hur i helvete man sa upp sitt abonnemang, inte ens under "Vanliga frågor"... Fick ta en sån där digital person till hjälp för att komma nån vart, öht.

Hsh, jag sade upp telefonen jag aldrig använder lagom till att vi skulle flytta och eftersom hundet käkat upp merparten av den fysiska hemtelefonen hade jag dessutom inte ringt så mycket innan dess. IALLAFALL.
Idag fick jag veta hur mycket det kostar att inte ringa/inte vilja ringa alls om man väljer Telia. Typ, 450 spänn. Varav 127 kr i basbelopp och 325 i uppsägningsavgift. Inte coolt. Liksom, vem i helvete anser att det är rimligt att ta betalt över 300 spänn för att man int vill leka med dem längre? Jag menar, jag fyller på min mobil med en hundring varje månad och det står sig fan hela månaden! WTF???

Sverker, jag tror/vet/garanterar fan att detta hör hemma i din tunna.

Inga kommentarer: