onsdag, juli 02, 2008

Koooonstigt, va?

Uvett hade blivit utmanad att lista Sex Konstiga Saker om Sig Själv, och jag är inte den som backar för en meme in the making...Så här:

1.) Jag kan inte somna om jag känner mig det minsta kissnödig, vilket leder till att det sista jag gör innan jag lägger mig är att gå på toa. Sen ligger jag och försöker somna och rör jag på mig så måste jag kissa igen. I genomsnitt upprepas denna procedur 4 ggr per läggdags.

2.) Jag måste sova med täcket mellan benen och fötterna utanför täcket. Igen, sömnrelaterat, men jag kan alltså inte somna om huden på vardera lår vidrör varandra.Jag läste en gång att Enrique Inglesias hade samma grej, fast han sov med en kudde mellan benen. Fötterna utanför beror på att jag är van vid att ha isbitar till fötter och lägligt nog beslutar de sig alltid för att uppnå kroppstemperatur då jag ska sova, vilket jag upplever är obehagligt, så för att kyla ner dem igen sover jag med dem Pippi Långstrump-style.

3.) Jag såg Braveheart först för 2 år sen. Varför? Dels för att jag blivit tvärsöver pga tjat genom åren och helt enkelt vägrade och dels för att alla sa att den var så bra. Den var inte så bra.

4.) När jag är ute och går ensam och möter en person är jag rädd för att börja gråta när vi passerar varandra. Den här grejen är en överföring från min bästis, som berättade för många år sen att det var en tvångstanke hos henne. Och naturligtvis börjar tårarna rinna i samma ögonblick som man får ögonkontakt.

5.) Jag skrattar som en jävla dåre när främlingar/djur gör illa sig. Det bästa exemplet på det var när jag och bästa vännen åt middag ute och bevittnade när en tant på cykel blev påkörd av en buss. Det är det roligaste jag nånsin sett. Vi skrattade så tårarna sprutade och märkte inte ens när den väldigt skakade damen kom in i restaurangen och bad personalen ringa 112. Det är ju roligt för att hon klarade sig, såklart. Jag är inte ond, heller.

6.) Fram tills förra året trodde jag att The Clash sjöng "Rock the dancefloor" när det istället skulle vara "Rock the Casbah". Owned by self.

6 kommentarer:

-= Steamboat Willie =- sa...

Hmm.. fast Pippi sov ju med skor och strumpor på också... :-)

Elin J sa...

Ja, tänka sig! Det gjorde hon. Det är sånt onödigt vetande som de flesta brukar ha, vet du. Så jag tänkte att jag kanske inte beöver vara superspecifik och berätta att jag, till skillnad från Pippi inte sover med fötterna på kudden med fullfjädrad fotmundering i det här fallet. Folk brukar fatta rätt bra ändå.

Men tack för att du, till skillnad från mig, klargjorde what's what. Nu kan vi nog alla sova lugnt på nätterna:D

Anonym sa...

4.) När jag är ute och går ensam och möter en person är jag rädd för att börja gråta när vi passerar varandra.

HAHAHAHA! alltså så jävla weird du e

jag måste också göra en sån här när jag kommer hem.

Anonym sa...

Är precis likadan på punkt ett och två! Inte helt ovanligt att jag ligger på tväre i sängen för att kunna sätta upp fötterna på det iskalla avstängde elementet!

Tanja Suhinina sa...

Oh, det där med lår mot varandra har jag också! Kudde eller täcke eller att byta liggställning spelar ingen roll, bara man slipper lår mot lår!

Anonym sa...

...bor du i Stockholm? Tanten på cykeln kan mycket väl ha varit min mamma i så fall.