tisdag, juni 03, 2008

Krama hatarna så blir de snälla. Inte.

Metros Cissi Wallin skrev igår om ett av mina favoritämnen; haters, och pratade att om dagen då vanligtvis anonyma människor kommenterar i en blogg eller angående en krönika och går på skribenten personligen är ÖVER. Att vi tjejer, för här i sverige verkar det vara tjejer som får ta de hårdaste smällarna, serverat med ett hånskratt och dålig stavning, ska gå samman för att helt enkelt inte tolerera glåpord från idioter som inte kan komma med bättre kritik än 'jäuvlar vad ful du ä.'

Man skulle ju kunna säga 'don't hate the player, hate the game' och trösta sig med tanken att ett anarkistiskt internet gör så att vanligt jävla folkvett flyger ur fönstret och istället sätter sig en ensam, olycklig själ (ja, ni är olyckliga, missunnsamma, fega kräk) men det är väl för fan ingen ursäkt? Personligen skulle jag vilja ha mer haters i bloggen, eftersom det roar mig något fruktansvärt. Min fantasi skenar iväg och jag bygger upp scenarion till vad denna människa måste gått igenom för att må såhär jävla dåligt att det enda nöje i världen för hen är att skriva dåligt genomtänkta kommentarer till människor som faktiskt vågar bjussa på sig själva för att våra liv ska tyckas lite enklare där vi sitter brevid nån äggmökig människa med kollektivtrafiksångest på väg till jobbet.

Men jag vet ju att det inte är så. För här handlar det inte om mobbade barn som blivit mobbaren, de finns de också, men uttråkade, missunsamma jävla svenssons. Så Cissi, jag vet att du menar väl och argumentet att "du ska ju tåla det som offentlig person" är ju så urbota idiotiskt att jag suckar mig vindögd, MEN låt inte de jävlarna ta dig. Jag gillar dig, det kan jag inte vara ensam om och du har familj och vänner som bryr sig om dig. Det kan de aldrig ta ifrån dig. Så låt dem hata, för all del, i slutändan förändrar det ju inte ett jävla skit, eller hur? Det är därför de hatar, och fortsätter med det, för de vet att i slutändan så kommer du att fortsätta skriva kolumner/blogga och de kommer sitta där på kvällen efter ännu en skittråkig dag på jobbet/i skolan och veta att deras liv skulle kunna vara lite annorlunda. Men de stackarna kan inte hitta på vettigare sätt att ändra läget på, så de fortsätter vara Anonymous # 4537 och inte en jävel bryr sig. De stackarna.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig som är så förföljd; stackars, stackars dig!!!
Det borde ha varit så jävla bekvämt att hålla på och skriva en massa dumheter i en blogg utan att sedan behöva bemöta någon som säger emot. Och så kommer folk dragandes med SINA jävla åsikter!!! Förskräckligt!

Är du inte kränkt? Kan du inte polisanmäla? Kan du inte kräva skärpt lagstiftning? Kräv justitieministerns avgång åtminstone! Right on, sister!

Jon Gustav sa...

Haha, kul att just detta kom från en anynom användare.

Det hon menar är väl troligen att det är skillnad på "du er än horra" och "jag håller inte med din text därför att....".
Att en person B svarar person A:s argument med "Du är ful och luktar illa" är inte ett argument, det faller in i argumentationsfel Ad Hominem och är ett påhopp istället för ett argument.

Åsikter..? pah..

Men jag förstår ju underhållningsvärdet att vira in sina argument så djupt i ironi-smeten att man inte kan bemöta den.

Fortsätt komma med pseudoargument, right on!

Anonym sa...

lol @ anonym

I demand MOAR BLAWG!

Alex sa...

kan du inte uppdatera bloggen nån gång orkar inte läsa tjoller inlägg.

sluta försöka sola du kommer endå aldrig bli brun!

Elin J sa...

Anonym: Ask and you shall recieve heter det ju. Och om du hade läst min text ordentligt hade sluppit bemöda dig med att skriva en kommentar som inte hjälper nån. Dessutom svarar Jon Gustav på den alldeles utmärkt.

Så för att förtydliga; jag har aldrig blivit kränkt genom min blogg, varken för mitt utseende eller för att jag skriver dumheter. Skriver jag dumheter bemöts det ofta sakligt av människor som kan konsten att argumentera.

Dock blir jag stött, å andras vägnar, när jag läser t ex Blondinbellas, Hanna Fridéns eller egentligen valfri bloggerska med hög besökande dagsfrekvens.

Meidi: Ja, jag ska!

Acke: Jag försöker fan inte ens. Det enda resultatet jag får är fräknar på samma gamla bleka hy.