måndag, augusti 25, 2008

I can haz contract! ( aka the postman fucking never rings twice)

- Hej! Elin Jonsson heter jag, vi pratade förra veckan om en 2a på Blablablagatan?
- Ja! Hej!
- Jo, jag tänkte bara höra om vi fortfarande är aktuella för lägenheten eftersom vi inte fått kontraktet hemskickat till oss än? Jag tänkte att budskapet "JA, VI VILL HA!" kanske gick förlorat i min upphetsning och den gick till nån annan?

- Nejdå, den är er fortfarande, jag skickade kontraktet till er nuvarande adress som är c/o Ann Onym på Blahablahagatan, stämmer det?
- Ja, det är rätt adress. Fan, vad skumt. Det ska ju inte ta en vecka, liksom.
- Nej, verkligen inte! Har du något otalt med posten?


Tydligen. Eftersom kontraktet skickades hem till snubben vi hyr av i andra hand, till HANS c/oadress hos sin flickvän och mitt arbetsintyg skickades till lägenheten jag bodde i för ETT ÅR SEN när jag var nyinflyttad här i götet. Men, nu är allt signed, sealed och delivered och snart, snart har vi vår egen lägenhet. ÄNTLIGEN. Ska bli skönt att bli sambo på riktigt, även om det kanske är sunt att bo i andra hand första gången man provkör sammanboende, så man får stämma av med varandra om man verkligen vill fortsätta bo ihop typ en gång i halvåret. Int för att det behövs i mitt fall. Jag hade inte flyttat ihop med M om jag inte hade varit bensäker på att jag verkligen ville det och att det skulle funka.

Flera av mina tjejkompisar har tendensen att flytta ihop med sina loves efter ett halvår. Det skulle jag aldrig drömma om. Det är ju fan vansinne, om ni frågar mig. I såna lägen tar jag hellre det säkra före det osäkra. Så man vet vad man är beredd på.
_____________________________________________________________________________________________
Jag tror min iPod ligger för döden. Det dyker upp en lessen iPod varje gång jag startar den nuförtiden och jag väntar bara på att den ska ge mig ett dödstal i stil med Skalle-Pers.
- Och nu, min goda vän, får du klara dig själv på spårvagnen och lyssna på all skit som människor pratar om, för nu dör jag.

4 kommentarer:

Alex sa...

ring till posten och slå näven i bordet så de aldrig gör om det :)

hade samma problem för nått år sen då det bara dök upp påminnelser på räkningar men aldrig själva orginal räkningen samma sak med paket som skulle hämtas ut :S

Elin J sa...

Shit vilken pina! Ja, vadfan ska man göra, när jag ändrade adress sist gick jag till skatteverket, men dte verkar ju inte funka till 100% det heller. Dock måste jag säga att adressändring.se eller vaddetnuheter alltid har fixat så jag fått posten.

Malin sa...

Jo, fast vet du va! Jag har en annan teori. Att om man flyttar ihop direkt, säg efter fyra veckors förhållande, så vet man ganska snabbt om det kommer funka och då har man inte slösat bort flera år på ett förhållande som ändå inte håller i the long run!

Tänk att gå omkring och vänta och vänta på att allt ska kännas bra och perfekt och sen när man väl flyttar ihop efter fyra år så kanske det kraschar inom ett halvår ändå. Helt meningslöst!

Elin J sa...

Ja, huvudstupa in kan ju också vara en idé, MEN då finns risken att man växer ihop allt för mycket och liksom inte bildar sig en ordentlig identitet för vem man är i förhållandet utan den andra (I've seen it happen) och att man fortsätter bo ihop för att det är tryggt, liksom?

Eller?
Men är man kär och bombsäker på att this.is.the.one... Det låter ju fruktansvärt romantiskt om inte annat:)