söndag, augusti 24, 2008

Sisterhood of the traveling fugly face

Min yngsta syrra (age 19) och den andra (hon som också bloggar) ölade lite igår. Syster 19 är på besök så vi drog till Wasa och kollade in skanks och slem. Jag vet inte om det bara är jag som har varit blissfully unaware of the fugly side of utgående, men jag är överlycklig över att jag i slutändan drar hem till min oskabbiga/oslemmiga karl istället för att i brist på annat utbud bli pålimmad av en belgian blue-type guy, iförd ngt konstmaterial från H&M med en ful tribal framstickandes på sin bicep. Det kan också ha handlat om att vi höll till i Wasa. I don't know. Jag är ingen expert.

Iallafall såg jag helt fucking fantastic ut och syrrorna ville "ta kort på oss alla tre, vi har ju så få" men, att bli fotad med hundratals människor är lite för mycket för mitt psyke, så jag klarade inte av att ta på mitt bästa trekvartsprofil-tilta huvudet lite lätt upp-med något kaxigt i blicken-face och fortfarande bara se förbannat emo ut, så jag påbörjade vad som skulle kunna kallas för kvällens grimasfest. Det blev en fugly face/off där jag och mina systrar tävlade i vem som kunde se fulast ut på bild. En tävling jag vann hands down.


Det gäller att glädja sig åt de små sakerna i livet.

2 kommentarer:

Stef Gaines sa...

Jag kan inte låta bli att undra om dina fulhetsskills beror på att du är serietecknare och alltså är van vid att göra grimarser :D Själv kan jag inte åka i hiss med spegel utan att göra en och annan fulmin. Bidragit till flera konstiga blickar från grannar som väntat på hissen.

Elin J sa...

Jag vet inte, det kan vara orsaken till att jag vann, men mina systrar var rätt duktiga på att förvrida sina nunor med. Vi har nog en gemensam fugly-gen:)

Men hissgrejen; here , here!