lördag, augusti 23, 2008

Den opåsättbara rövhatten

Det är så roligt, inte för att det hör till normen när det gäller yours truly, att ansiktslösa främlingar uttrycker sitt missnöje över mig på internet, men det är ju onekligen något som roar när det väl händer. Och det värsta omdömet man kan få som tjej är att man är ful och/eller oknullbar.

Ja, sannerligen. Om dessa ansiktslösa människor bara visste hur ONT det gör att få veta att någon främling på jorden inte ville ligga med en... På fullkomligt allvar. Var tog standarden för förolämpningar vägen? Det tycks som att de flesta internethaters (om man utgår från de som befinner sig hos Blondinbella och co.) inspireras mest av femåringar när det kommer till att uttrycka sig hatiskt.

- Du är ful.

Säger du det? Ja, eftersom jag är kvinna är väl det det värsta någon kan påstå om mig. Är det dags för paniken att sätta in? Kommer jag att förbli ogift, ensam och olycklig? Är det dags för mig att lusläsa Veckorevyn och ta reda på HUR jag gör mig lite snyggare, jag vet att det är en dålig duk jag jobbar på, men en måttlig förbättring ska nog gå att åstakomma. SNÄLLA, tänk om och säg att jag är SÖT!


- Du är fet.
Igen. Jag antar att detta korrelerar direkt med den tidigare kommentaren var syfte är att berätta för mig att du inte vill ligga med mig. Jag vill inte ligga med dig heller, och jag vet inte ens hur du ser ut. How's that for kompensera med en sympatisk personlighet och/eller humor? Jag vet inte vem av oss som är worse off.

-Du är dum.
Visa mig ditt medlemskap i MENSA då.
Eller gör mig åtminstone tjänsten att förolämpa mig Shakespearian style.

2 kommentarer:

Jon Gustav sa...

asshat låter dock som någonting shakespeare kunde ha skrivit.

Elin J sa...

Eller Red Forman.