lördag, augusti 02, 2008

Mens/fitthat (aka en harrang av gnäll)

Ja. Jag ska prata mens nu. För jag har det, och jag har ONT. Inte sådär överjävligt, det har gått ner och nej, det är inte så illa egentligen. Jag har bara mensvärk i en dag och det är inte så farligt i det långa loppet. Vad jag däremot AVSKYR mer än något annat just nu är alla jävla dumpuckon som gör mensreklamer. Ja, Always, särskilt ni. Have a happy period. Always, säger ni. Och ja, i mitt fall stämmer det, när jag blöder som en slaktad gris blir jag oftast gladare än vad jag är i vanliga fall.

Men ni har sabbat allt det där för mig. Nu vill jag inte vara happy and bleeding längre. Mens är vad det är, och det finns brudar som har överjävliga cykler men ni vill inte dem väl. Ni vill tjäna pengar. Men guess what? Vi har inget annat val än att köpa era produkter för det är bara så. Vi måste inte, men det känns helt enkelt bäst så. There. Sluta krusidulla för fan. Annars kör jag hellre upp gammal pasta i min va-jay-jay (tack Oprah, för det ordet. Du är sannerligen en förbild.) Och kära britter. Ni har gett mig BBC och det är jag er evigt tacksamma för. Men Supersize vs Superskinny-introt driver mig också till vansinne. VARFÖR ta bort blygdläpparna? VARFÖÖÖR?!?

Nu ska jag bara hålla käft, äta kaka och mysa ner mig till det Dr Who-maraton mitt älskade BBC kör. Två ord; David Tennant.

EDIT: Hoho, nån har sökt på 'Elin J + nude'! Jag känner mig smickrad och lättad över att facebook och annat sattyg inte var i ropet då jag var 18-20. Då var jag naken på foton OFTA ska ni veta. Var de bilderna är nu? Hopefully burned. Jag har faktiskt ingen aning. I am now troubled again.

6 kommentarer:

Stef Gaines sa...

Ang. Supersize vs Superskinny-introt ser det ut som de försöker efterlikna skyltdockr. Eller iallafall något overkligt. Jag får syner om manga och börjar istället undra varför de har bröstvårtor. Gah! Det där var för wiert.

Säg till om du någonsin ser en bra reklam för mensgrejs. Jag tycker om att de konkurrerar, men de har aldrig gjort sig på tv.

Malin sa...

Köp apotekets. De är bäst.

Anonym sa...

konsum har miljömärkta tamponger. men alltså mooncup/ menskopp jue. skitbra grej

Tanja Suhinina sa...

Jag tycker också introt är skitläskigt!

Jag kör på menskopp. Det känns skönt för dels har koppen i sig massor av fördelar och delt är den en spottlocka i Libresse/Always ansikten. Liksom, nej, jag behöver inte era produkter med blå, eller i bästa fall rosa, rinnig vätska och glaaaaaada kvinnor!

Elin J sa...

Alltså. Månkoppen låter ju dunder, emnn den ser så jäkla skräckinjgagande ut! (penetrationsångest? va? hur hände detta?) Får investera i en bara för fuck-you effekt och ta det lugnt och fint därefter. Vänja mig vid tanken, de tekniska aspekterna...:D

Anonym sa...

WHAT!? Jag har helt missat det introt! De opererar bort sina blygdläppar!? WHY