onsdag, augusti 27, 2008

Le petite sexiste

BLONDINBELLAS POJKVÄN BLOGGAR SOM EN 17-ÅRIG FLICKA!
There, I said it. Jag vet att detta uttalande gör mig till en fruktansvärd människa vad gäller jämställdhetsframgångar, men när det kommer till killar som bloggar som tjejer blir jag galen. Jag får tuppjuck. SÄRSKILT om snubben i fråga i själva verket är 23 (?) och studerar till jurist. Då förväntar jag mig mer matnyttiga inlägg än hits som:

När Nils uttrycker sig om sitt förakt för tjejer som pratar om bajs
När han fnular fram ett toffeltest
Eller lägger upp ännu en bild på en sko.

I'm such a bad feminist
. Men jag kan inte hjälpa det. Jag jobbar på det, ok?

4 kommentarer:

Sliven sa...

Men det gör han väl för att han vill att 17-åriga flickor ska läsa hans blogg? Köpstark grupp, identifikation, blablah blah. Mymlan skriver om populära bloggar och läsbarhetsindex, månne att förklaringen till pojkens ämnesval (och språkbruk) rymmes däri? ^_^

Elin J sa...

Jo, jag måste säga att jag inte har mycket till övers för dagens ungdom (25 kryper sig närmre och närmre..), generellt. Fast då det begav sig var väl inte jag heller superintressant, dock vill jag minnas att mina intressen var något mer nyanserade än skor och kost.

Hyvva.

Yvette Gustafsson sa...

Man blir som man umgås, heter det väl. Blondinbella är ju blott sjutton år, eller kanske att hon hunnit fylla arton om man ska vara petig.

SIC staff sa...

"Tidlöst eleganta, men samtidigt sprängfyllda av attityd"

what are they paying him to use so radical expressions.

De skall tydligen passa med jeans. Najs! Skall ringa pojken innan jag handlar så jag får med mig rätt saker hem.