onsdag, januari 02, 2008

Skämslåtar

Satt och tittade på Sen kväll med, eller nej, så heter det ju inte. Det heter ju Videokväll hos Luuk, numer, och de har ett inslag där gästerna får presentera skämslåtar [=låtar man älskar men inte riktigt kan stå för] och tänkte presentera min och Ms här [hans är nästan för bra för att vara sann, medans min mest är tragisk]. Okej, here goes...
Min är
Viva Forever med Spice Girls. Ett tag ville jag ha den på min begravning och det grämer mig att en hårding som jag börjar gråta av videon.




Ms är... Superstar av RollerGirl. Han vill inte uttala sig om varför han gillar den, inte ens till mig, men han erkänner iallafall. Han är lustig, M. Innan vi blev ihop och jag knappt visste vad han hette, är ett av mina tidigaste minnen av honom en helgmorgon på skolan, där han sitter i skolans datasal, nästan ensam, med
Blümchens Heut' Ist Mein Tag på hög volym. International man of mystery - det är min kille det.



Nån annan som vill dela med sig av sina skämslåtar? Var inte rädda, det är rätt skönt att inse att man inte behöver vara ashäftig i alla lägen. Nån gång kanske man borde ta upp skämsfilmer [såna man kan titta sig blind på, men det är så jävla ocredd att gilla. Typ, Conan- Barbaren, som vännen K älskar och gjort en hyllningslåt till.]

1 kommentar:

P sa...

Ursäkta att jag kommentarspammar dig, men alltså... <3 Kylie Minouge! <3 Ingen gör kommersiell gladpop som hon gör. Och den nya videon 2 hearts är porr för mig med alla snyggingar i bandet och kråmande Monroe-Kylie... suck...