tisdag, januari 22, 2008

I want you to know that I could break your motorbike, the one you like

Det är ju hemskt att Pär Ström ska dröja sig kvar i huvudet såhär, men han gör det. För han vägrar lyssna.
I de debatter jag sett kringgår han de frågor han får och drar upp egna exempel istället för att faktiskt tänka till.
Sånt gör mig förbannad.


Jag trodde att en av mina vänner gått och blivit "Strömifierad" när jag läste hans
blogg häromdagen. Med inslag av Tom Cruise's roll i Magnolia.
Jag blev vansinnig och attackerade i princip honom när han loggat in på msn.

Vi var trötta och arga båda två och skildes åt... Inte som ovänner, men jag vill inte säga att vi var bästisar heller.
Skillnaden mellan Pär Ström och min vän, är att min vän tänkte efter sen.

Tänk bara om Pär Ström hade gjort det, innan han skrev boken Mansförtryck och Kvinnovälde? Men, iofs, vad hade vi då haft att vara förbannade på? Öh, jo, så är det ju. Han är ju inte ensam i sina åsikter.

Inga kommentarer: