söndag, mars 23, 2008

The Maple Leaf Forever

För att råda bot på THskriverierna tänkte jag nu prata om band jag faktiskt lyssnar på och en gemensam nämnare för dem, nämligen Kanada.

Jag fördrar manliga sångare, av någon anledning jag inte kan förklara men, de få kvinnliga artister som huserar i min iPod är till 80% kopplade till Kanada; Metric, Dragonette, Tegan and Sara osv. Sen finns ju Arcade Fire, Broken Social Scene och naturligtvis Sum 41. Nej, stryk det sista. Jag ljög där... MEN de är från Kanada!:D...Upptäckte just hurpass orelevant den här posten är, som att det skulle vara nåt särskilt. Om man hade ersatt Kanada med USA hade det varit free for all att kalla mig teh stupid, vilket ni iofs får göra ändå, men det är så lätt att man glömmer bort USAs siamesiska tvilling. Det är ju faktiskt jävligt bra musik.

Inga kommentarer: