söndag, mars 09, 2008

Message From Oscar Wilde and Patrick The Brewer

Orchidpussy kan tyckas som ett konstigt bloggnamn, och ett ännu konstigare smeknamn. Så varför?

Jo, för att att jag har en liten tendens att kläcka ur mig obsceniteter vid olämpliga tillfällen och dessutom har en faiblesse för att lära utomlandsfolk att göra detsamma. Fast på svenska. Vännen K [kodnamn Carrotcock] och jag gjorde vårt yttersta för att ge vår gemensamme vän D ett så färgglatt svenskt ordförråd att svenskar skulle bli helt till sig i linningen av hans språkkunskaper.

En dag, slank ordet Orkidéfitta ur K. Jag kontrade med "geggveck". D uttalade båda med stor bravur och sen dess fick även jag bära det namnet, som ursprungligen har med Oscar Wilde att göra. Och vem älskar inte Oscar Wilde? Tydligen togs den store författaren och citatmaskinen till en prostituerad när han var i plockningåldern av sin far.
Den prostituerade visade sitt sköte för den unge Wilde, och han ska tydligen ha sagt något i stil med It looked like an orchid. Since then, I don't want anything to do with orchids, or pussys, om händelsen.

2 kommentarer:

Tanja Suhinina sa...

Du får visa fittan för mina söner om de vid 1årsålder fortfarande inte visar på några författartalanger. Det måse ju vara det som är grejen med Wilde!

Elin J sa...

Skojar du? Jag vågar knappt visa fittan för mig själv!;P