fredag, april 11, 2008

Life in cartoon motion

Jag har funderat ett tag på att lista mina aimerade favoriter i kategorin "musikvideos" UTAN att ta upp helt förutsägabara videos som Ahas Take On Me, Peter, Björn and Johns Young Folks eller Fannyspacks Cameltoe, fastän den får mig att dra på smilbanden. Så, utan nån särskild rangordning kommer här mina favoriter:

Squirrel Nut Zippers - Ghost of Stephen Foster
Gorillaz - Dirty Harry
Mika - Lollipop
Cher - Dark Lady
Pearl Jam - Do The Evolution
Kid Koala - Basin Street Blues
Mew - 156
The Notwist - Pick up the Phone
Radiohead - Paranoid Android
Björk - All is full of love
Linkin Park - Breaking the habit
Tool - Prison Sex

Måste nog påpeka att Linkin Park inte tillhör en musikfavorit, men videon är supersnygg och då får musiktycke i detta fallet vika av lite.Och över min döda kropp att Britneys senaste skulle komma med, även om det är förståeligt att hon drar till med en animerad efter håravfall/psykbryt/föräldrafaliure, men så snäll är jag inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk, videon till min absoluta favoritlåt genom tiderna är tecknad, är därtill av sångerskan själv! Se, lyssna, och bli puttenuttigt fånglad inifrån och ut! ;D

http://www.youtube.com/watch?v=yY0OY0LbjeU