söndag, april 06, 2008

Ms Brightside

DISCLAIMER: Jag vet att svartsjuka beror på osäkerheter hos den svartsjuke individen. Jag vet att alla tjejer som tittar/pratar med M automatiskt inte vill ligga med honom. Jag vet hur fult svartsjuka är och föraktar det nåsågudförbannat. Jag vet att coola brudar inte är svartsjuka, för är man trygg i sig själv blir man inte svartsjuk. Jag vet allt det här och har predikat om svartsjukans fula tryne så länge jag kan minnas, men ibland så ambushar det en och så är man där och jag blir så jävla arg. Inte på M, inte på bruden som interagerar med honom utan på mig, av alla ovan nämnda orsaker.

På fredagnatten kommer jag hem från jobbet, småtjattrar lite med min karl och loggar in på mitt andra jobb, slökollar några bloggar och ser att *insert random tjejnamn här, äh, vi kan kalla henne Christine* har skrivit till M på msn. Nu, Christine som vi kallar henne, är tjejen som M halvdejtade
i samma process som han blev tillsammans med mig, så jag avlägsnar mig snabbt från datorn, eftersom jag inte vill "råka" snoka, eller göra ett övertramp i Ms privatliv. Hans msnkonversationer får han berätta om, om han tycker det är relevant, liksom. M kommer in i rummet igen, i samma bråkdel av en sekund som jag sneglat på msn-rutan.
- Vill du se vad Christine skrivit?

Jag mörkar naturligtvis, eftersom jag är osunt stolt och vägrar erkänna min egen snoopyness

- HAR CHRISTIIIINE SKRIVIT? DET VISSTE JAG INTE!
- Beybe, jag såg att du såg.
- Okejrå, vad skriver hon da?

Tydligen har det tagit slut med hennes pojkvän alldeles nyligen och då är ju en naturlig fortsättning på det att höra av sig till min kille. För att kolla läget, civilstånd osv. Helt naturligt, i sig, tror jag. Det verkar logiskt. Hon undrar varför han inte hört av sig, tjatar om hans nummer och att han ska smsa osv osv. Till saken hör bara att det lilla tattarludret har mmsat bilder på sina boobs till honom tidigare. Som säkert är mycket större och finare än mina.För M är precis såhär pedagogisk, han döljer inget utan berättar saker för mig som i slutändan kan uppfattas som oklart. Dessutom tror jag att hon har långt hår, och hon är sådära lagom lång och allt det där jag inte är, så jag blir osäker och börjar skämtskrika SLANK! [underbart ord, sammansättning av slut och skank och är alltså den högsta nivån av slampighet man kan nå, signerat Ms America] och HORA och andra totalt ovärda och fula ord, för att en tjej som jag inte känner pratar med min kille över msn om vardagliga saker.

Jag inser hur jävla dum i huvudet jag är, försöker dölja att jag är svartsjuk och då blir det ju naturligtvis bara värre. Sen blir jag lessen för att M aldrig har gett mig anledning till att inte lita på honom, och genom att bete mig på det här viset kastar jag liksom skit på tilliten. Så jag tar en promenad. Lugnar ner mig lite, tänker logiskt och försöker intala migsjälv att när det ändå kom till kritan ville han ha mig. Inte henne.Fastän hon säkert har supersnygga pattar...

Inga kommentarer: