tisdag, november 04, 2008

Coffee unt comics

I och med det stundande uppropet på HDK där några vänner och bekanta ska gå Seriekursen (som jag tänkte söka till men snabbt insåg att det får vänta, dels pga av bristande hopp till att fixa alla nödvändiga dokument i tid, dels pga av att jag egentligen inte har tid - så det får bli nästa år) styrde jag och Uvett kosan mot Tintin för att fika med fröken Jenny 'Too cool for school' (hon är faktiskt det) B och Lisa 'Har har sånt talangöverskott att det sprutar ur öronen på henne' Medin.

Jag vet inte hur det är med andra, men jag känner mig alltid überhäftig när jag får sitta med ett gäng sköna brudar och prata om något vi alla brinner för. Och inte nog med att de/vi är sköna, vi är förbannat drivna och för att inte glömma Lisa - så jävla driftiga. Såhär i höstmörkret är det precis den energiinjektion man behöver när man har 1000 grejer att göra med helst av allt vill ligga på soffan och glo på The Hills eller något equally mindnumbing.

3 kommentarer:

Yvette Gustafsson sa...

Det var KING, absolut KING! Eller Queen, kanske jag ska säga, eftersom vi allihop är chicas och jävligt bra är vi allihop. Så skönt att skvallra om serier/serietecknare etc med likasinnade som faktiskt fattar något. Hur bra går det att prata serier med folk som bara läser stripparna i dagstidningen och tycker att Rocky är det mest revolutionerande som hänt. Eller ve o fasa tycker att Knasen är skiten. Uff. Nej, jag lever på våra små träffar. Vi är så jääääävla bra!

Stef Gaines sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elin J sa...

Det är ju det man saknar så jävulskt med skolan - att man inte kan prata om sånt tills man inte vill längre. Nu blir ju alt utportionerat i små, men ack, så sköna doser. Dock tror jag inte att jag nånsinlyckats OD:a på seriesnack. Men ja, bra är vi. Utan tvekan.