måndag, november 24, 2008

Also, I made this VIII

I min frustration över världen, gjorde jag den här samtidigt som jag igårnatt såg Esoteric Agenda, och slet mig i håret över att ingen kommenterat min förra inlägg. Så det fick bli gammal hederlig pretto- OMG-teckna-slarvigt-och dra på lite gradients-så ser det sådärskithäftigt ut-grafik. Bra band dock, Navid Modiri & Gudarna. De gör mig glada när frustrationen över att folk inte reagerar på viktiga saker blir för stor och jag överväger att lägga upp bilder på hundet och berätta cutesy djuranekdoter som ingen jävel vill höra men generar typ 100 kommentarer i de stora bloggarna. Det låter gubbigt, jag vet, men vadfan - jag är en gubbe instängd i en 24-årig tjejs kropp och att folk inte engagerar sig eller orkar bry sig om viktig_skit gör mig asförbannad.

Förra veckan drog jag och syrran ut i skogen med hundet och plötsligt frågade hon mig om jag visste att tidelag var lagligt i Sverige. Jag svarade att jag har bloggat om det typ två gånger och uttryckte mitt missnöje över att hon inte tagit in informationen. Dock har jag överseende med henne, eftersom hon är min syster och tvingas höra på mig rätt mycket och kanske har tröttnat på mitt gnäll efter 22 år ihop.
Phblä. Orka.

Men det är ju just det. Jag vill orka engagera folk, men jag når ut till alldeles för lite människor för att det ska märkas ö h t. Och det frustrerar mig att folk som NÅR ut inte gör något av det enorma inflytande de faktiskt har. Och i såna lägen frustrerar det enormt att de största bloggarna i sverige handlar om dagens outfit. Visserligen är jag inte mycket bättre själv, men jag försöker åtminstone då och då med den tid jag har efter jobb, bokjobb och annat. För jag är inte bara de bilder jag gör, jag är en tänkande, kännande person som intresserar sig för mycket. Kanske därför bloggen är lite spretig ibland, men hur kul är ensidighet?

Äh. Jag tror att vi kan avskriva det här som ännu ett case of the mondays.

6 kommentarer:

Josefina sa...

Jag läser alltid och du 'når alltid ut' i min mening men ibland känns det som om en kommentar är att lägga till något onödigt till något redan fulländat.

Förklarar det kanske saken?

Elin J sa...

Well, you can't really argue med 'fulländat', eller hur?;) Tack!
Jag hoppas ju att det är som du säger, ofta upplever man ju så det själv - när man läser något som är apabra, men, du vet. Man kan aldrig få nog med uppmuntran - särskilt på måndagar=)

Alex sa...

håller med josefina fullständigt!
och nu till konsten. Elin fan du är ju bra på vad än du ger dig an på! supersnyggt!

...och nej jag har inte gjort onanibruden än för ja blev snöpulad påväg hem från jobbet och fick hundbajs på byxorna så jag orkar inte göra nått kreativt annat än att äta daimtårta och se dexter.
sen igen va hette filmen där du tipsade om? gå online för tusan!
jag har viktiga frågor att ställa!!

Anonym sa...

Orka läsa din blogg!

Anonym sa...

Jag håller med dig, men när det kommer till "Viktiga-frågor-som-ingen-verkar-ha-vett-att-bry-sig-om" blir jag så matt. Så trött. Så avdomnad. Vissa saker är så självklara att jag inte känner att jag behöver kommentera dem i min egen blogg, men blir ändå glad och hoppfull när andra gör det.
För, ja, du har ju rätt i att alla INTE fattar. Och då vore det bästa att göra informationen tillgänglig för dem också, inte sant?

Men. Yah. När jag tänker på vad som händer i världen just nu, och hur gemene man och bloggare hanterar det, hur medier och reklambranschen hanterar det... FUCK ALL.

Apati.

Men du regerar.

Elin J sa...

Stortisselisa: orka läsa DIN blogg!!!

Lisa: Precis som du beskriver känner jag mig också, och det här är typ det enda sättet för mig att känna mig lite mindre handfallen - även om många kanske fattar vad som pågår så är det ju desto fler som inte gör det, tyvärr.

Och jag tänker fortsätta skriva folk på näsan tills de inser att man kan inte bara lalla runt och tro att allt är ok, för det funkar inte så. Men ja. Viss apati infinner sig.