söndag, november 30, 2008

Gör om, gör rätt

Peder bad mig göra en logga till Skelleftes flaggskepp Musikfabriken (det är de som styr upp Trästocksfestivalen, bl a) och eh... att designa loggor är SVÅRT. Grejen är den att alla tror ju fan att de kan det här med grafisk form och påpekar ofta hur bra de är, men faktum är att det är kuksvårt. För mig iaf, jag vet inte hur det är med er andra. Många faller i font-fällan, jag själv tenderar i att förlora mig i detalj-djupet... Det är en process, och det tar tid och det ska vara rent och tydligt, men ändå represtentera så mycket och vara iögonfallande och så ska det funka i både svartvitt och färg. Molnet här är ett av de tidigaste utkasten och - needless to say - it's not working. Men efter lite turer hit och dit blev slutresultatet ändå helt ok, tycker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Shit, det blev riktigt snyggt! :D Du är duktig du :)

Elin J sa...

Tackar=) Men eh, jag har börjat känna mig lite osäker ang den nu. Måste nog arbetas på lite till, tror jag minsann.