fredag, augusti 07, 2009

Dagens blogginlägg

Kommer komma inatt nångång. Sorreeee!

EDIT: Aw, fuck it. Jag har jobbat kväll, varvat ner genom att se The Breakfast Club (in memoriam av John Hughes) och nu orkar jag inte. Jag är trött som ett as och ska jobba helg med. Hav överseende, plx.

EDIT II: Såg just att John Berg på Artikel 19 kommenterat ett tidigare inlägg (äks "jag drabbas av åldernoja"-inlägget):
Jag citerade tidigare en undersökning, vilken visade på fördelarna med ca 20 års åldersskillnad i en relation. Könsmaktsordning, skrek säkerligen feministerna i falsett. Inte alls, konstaterade landets alla förnuftiga medborgare. En man ska alltså leva med en ung kvinna om han vill leva längre än mindre framgångsrika män som måste uthärda en jämnårig kvinna.
Och, jävligt trött måste jag undra var alla snedvridna feministteoretiker kommer från? Var får de sin information ifrån? Are we reading the same blogs? Ja, jag tror SÄKERT att man kan dra nytta av att leva med en yngre partner, dock tror jag inte att det har något med kön att göra, utan snarare att den yngre partner håller en yngre, med sitt unga sinne och förmodligen mer aktiva livsstil, som tvingar den äldre parten i förhållandet att hänga med. Men, då täcker inte artikeln John nämner hurvida kvinnor drar nytta av att leva med yngre män eller inte. En högst höftad gissning från min sida är nog att det är rätt lika.

Jag är ledsen, John. Men den här feministen kommer inte att skrika något om könsmaktsordning angående just det (även om man kan tycka att undersökningen borde täcka båda könen). Dock tycker jag att det är lite tråkigt att du tycker att förhållanden med jämnåriga är något som måste uthärdas. Jag hoppas att folk som lever i vilka konstellationer det än må handla om inte uthärdar, utan faktiskt gillar det. Godnatt.

4 kommentarer:

-= Steamboat Willie =- sa...

Grattis!

Elin J sa...

Say w00t now? Grattis till mitt bloggfail?=P

Tanja Suhinina sa...

Jag dejtar en 21-åring. Det är AWESOME.

Elin J sa...

Tanja - jag tror dig och är lite avundsjuk;P