fredag, augusti 14, 2009

Tango Charlie Foxtrot?

Hade just en skitjobbig sits på spårvagnen - en ansiktsigenkänningssits - som drev mig till vansinne. En kille står bredvid mig och ser LÄSKIGT bekant ut, alltså såpass bekant att jag vet att jag pratat med honom ett par gånger. Han tittar dock inte på mig, varken alls eller igenkännande och det kryper under huden på mig för jag känner att jag borde gå fram och hälsa - fellow serietecknare träffar man ju inte varje dag längre, liksom. Kruxet är bara att jag inte för mitt liv kan komma ihåg hans riktiga namn, bara smeknamnet han tecknar under för Nasses Nekrozin, nämligen Broder Benhög. Men att gå fram till någon, på en fullsmockad spårvagn och inleda med
- Broder Benhög, vi möts igen!
känns lite för far out, även för mig. SÄRSKILT om du nu bara är en snubbe som är jäkligt lik killen i fråga. Så nu stirrade jag bara creepy på honom istället. Om du nu skulle läsa detta, Broder Benhög, ber jag så mycket om ursäkt för att jag var läskig, men du ska veta att det gjordes i all välmening, jag var bara en fegis.

Inga kommentarer: