torsdag, augusti 20, 2009

Flytt & Tacksamhet

Har hjälpt Ms ömma moder flytta idag så jag är dödstrött nu. Men den ömma modern visar tacksamhet på sätt som övergår mitt förstånd (but makes me no less happy): Hon gav oss en 42" LCD-TV! OCH en dvd-spelare! Like, harregud. Hur kan sånt hända ens? Jag får ju aldrig saker jag vill ha, jag har fått köpa dem själv, alltid. När jag fick slava för att spara ihop till min första mobil, så fick mina systrar sina i födelsedagspresent. Jag köper dator för egna pengar, syrran får en i julklapp. Ingen bitterhet mot mina systrar nu (jag är fan för gammal för sånt nu) men liksom, så har det alltid varit. Har jag viljat ha något har jag fått köpa det själv. Att sån här generositet finns förbryllar mig beyond belief.

TACK igen Marie!

1 kommentar:

Josefina sa...

Min ömma moder är generös delvis för att hon är en otroligt god själ, delvis för att hon tror på karma ;)